Bliv synlig i lokalområdet med Google Places

Google bliver ikke ved at se ud, som den gør nu. Det svimlende antal informationer, som findes på nettet i dag, har nemlig ændret måden, vi søger på. Det er ikke overskueligt at gennemse 100.000 søgeresultater for at finde en restaurant, et hotel eller en forretning i nærheden af dig, og hvad skal du også bruge et godt overnatningstilbud til, hvis ikke det er i det område, hvor du skal overnatte? Antallet af lokale søgninger, hvor brugere hæfter et område på søgeordet eller søger via mobiltelefonens GPS-funktion, er stærkt stigende. Det tager Google nu højde for.

seoanalyst.dk viser Rasmus Himmelstrup eksempler på de ændringer, der er ved at ske på google.dk. De viser tydeligt, at Google Places får en dominerende plads i søgeresultaterne, mens AdWords og organiske resultater vil fylde mindre. Derfor er det afgørende at være registreret med korrekte kontaktinformationer og links til websites på Google Places. For sørger du ikke selv for det, så finder Google bare informationerne rundt omkring på nettet, og så er det ikke godt at vide hvilket telefonnummer eller website, der pludselig er registreret under jeres virksomhedsnavn.

Hvad venter du på? Tag ejerskab over din virksomhed i dag:

  • Opret en gratis Google Konto, som du skal bruge for at tilgå Google Places.
  • Log ind på Google Places og vælg “Tilføj virksomhedsadresse”
  • Udfyld alle kontaktinformationer om virksomheden og indsæt også billeder, videoer m.m.
    Google har lavet en vejledning til oprettelse på Google Places her
  • Verificer tilmeldingen med den pinkode, du modtager enten via telefon, sms eller postkort
  • Søg virksomheden frem på Google Places og glæd dig over, at du nu har styr på det.

Hvis du arbejder i en virksomhed, der har adresser eller forretninger flere steder i Danmark, skal du tilmelde dem enkeltvist med hver deres kontaktinformationer og webstedsadresser. Det vil kræve lidt koordinering i forhold til verificeringsprocessen, for Google vil naturligvis ringe eller sende postkort til de enkelte adresser / forretninger og ikke til virksomhedens hovedkontor. Sørg derfor for, at alle er informerede og ved, hvad de skal gøre, når verificeringen udføres.

  1. Sociale medier kan ikke undgås « Ann Schyberg

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: